tag:blogger.com,1999:blog-40474221829981445592024-03-13T19:39:04.639-07:00GEARN -ის საცდ. პროექტი: მუსიკალური ინსტრუმენტებიმსოფლიოს ქვეყნების მუსიკალური ინსტრუმენტები, მათი წარმოშობის და განვითარების ისტორია.მერაბ ზარნაძეhttp://www.blogger.com/profile/01708193743594891352noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-4047422182998144559.post-70759495322264363032008-12-14T09:05:00.000-08:002008-12-20T13:39:53.630-08:00<span style="color: rgb(153, 0, 0);font-size:130%;" >GEARN-ის საცდელი პროექტი :</span><strong><span><span style="color: rgb(153, 0, 0);font-size:130%;" > მსოფლიოს ქვეყნების მუსიკალური ინსტრუმენტები</span><br /></span><br /></strong><br /><span><strong style="color: rgb(153, 0, 0);"><span>1. პროექტის სახელი:</span></strong> <span style="font-weight: bold;">მსოფლიოს ქვეყნების მუსიკალური ინსტრუმენტები</span><br /><br /></span><div style="text-align: justify;"><span><strong><span><span style="color: rgb(153, 0, 0);">2.პროექტის მოკლე აღწერა 1-2 წინადადებით:</span><span><span style="color: rgb(153, 0, 0);"> </span>პროექტში მონაწილე მოსწავლეები აგროვებენ ინფორმაციას მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნის მუსიკალურ ინსტრუმენტებზე, მათი შექმნის ისტორიაზე.</span></span></strong><strong></strong></span><br /><span><strong></strong></span></div><span><strong><br /></strong></span><div style="text-align: justify;"><span><strong><span style="color: rgb(153, 0, 0);">3.პროექტის სრული აღწერა :</span><span> პროექტის ფარგლებში ხდება ბავშვების ჯგუფებად ჩამოყალიბება (დაახლოებით 5 ჯგუფი) : თვითოეულ ჯგუფს ეძლევა ინფორმაციის მოძიების არეალი კონტინენტების მიხედვით.მათ უნდა მოიძიონ :1) თუ რომელი მუსიკალური ინსტრუმენტის სამშობლოდ ითვლება კონკრეტული ქვეყანა ; 2)ვინ გამოიგონა იგი; 3) ინსტრუმენტების კლასიფიკაცია (სიმებიანი, დასარტყამი, კლავიშებიანი); 4) ინსტრუმენტის ხმოვანი ფაილები. 5) მასალა, რითაც მზადდება ესა თუ ის ინსტრუმენტი. 6) რომელ მუსიკალურ მიმდინარეობაშია ესა თუ ის ინსტრუმენტი პრიორიტეტული. 7) რომელი ცნობილი ადამიანი ფლობდა ამა თუ იმ ინსტრუმენტზე დაკვრის ხელოვნებას.</span></strong></span><br /><span><strong></strong></span></div><span><strong><br /></strong></span><span style="color: rgb(153, 0, 0);"><span><strong>4. მონაწილეთა ასაკი/კლასები :</strong></span></span><span><strong><span> 12-16 წელი / 7-10 კლასები</span><br /><br /><span style="color: rgb(153, 0, 0);">5. ვადები / ხანგრძლივობა: </span><span>2009 წლის იანვრიდან - 2009 წლის მაისამდე</span><br /><br /></strong></span><div style="text-align: justify;"><span><strong><span style="color: rgb(153, 0, 0);">6. პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში:</span></strong></span><span><strong><span>გარდა მუსიკალურ ინსტრუმენტებთან გაცნობისა, მუშაობის პროცესში ბავშვები ინტერესდებიან ინსტრუმენტის ''მშობლიური'' ქვეყნის ისტორიით, იქ მცხოვრები ხალხის ტრადიციით. აგრეთვე ეცნობიან კონკრეტული ქვეყნის პოლიტიკურ სისტემას, ბუნებრივ პირობებს, კლიმატს.</span></strong></span><br /></div><span><strong><br /></strong></span><div style="text-align: justify;"><span><strong><span style="color: rgb(153, 0, 0);">7. მოსალოდნელი შედეგები / პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას </span>:<span>ბავშვებს გაეღვიძებათ სიყვარული მუსიკისადმი, ბევრი სერიოზულად დაინტერესდება მისი შესწავლით. აღმოაჩენენ ბევრ მუსიკალურ ინსტრუმენტს, რომლის არსებობაც აქამდე არც კი იცოდნენ. გარდა ამისა, ისწავლიან ინფორმაციის მოძიებას ინტერნეტით, მის დამუშავებას და გამოქვეყნებას ბლოგის ან პერსონალური საიტის მეშვეობით. გააკეთებენ პრეზენტაციებს ინსტრუმენტების კლასიფიკაციის მიხედვით, განუვითარდებათ სმენა. უფრო კარგად გაეცნობიან ამა თუ იმ ქვეყნის ისტორიას, გეოგრაფიას, კულტურულ მემკვიდრეობას, კლიმატურ პირობებს. გაეცნობიან მუსიკალურ სტილებს და მიმდინარეობებს. ისწავლიან გუნდურად მუშაობას.</span></strong></span><br /><span><strong></strong></span></div><span><strong><br /></strong></span><div style="text-align: justify;"><span><strong><span style="color: rgb(153, 0, 0);">8. სარგებელი სხვებისთვის :<span style="color: rgb(0, 0, 0);"> ბავშვებს უვითარდებათ ესთეტიური გემოვნება; სწავლობენ გუნდში მუშაობის პრინციპს ; გებულობენ ბევრ საინტერესო ინფორმაციას მუსიკალური ინსტრუმენტის შექმნისა და მისი შემქმნელის შესახებ; ეცნობიან ცნობილ ადამიანებს, ვინც საკმაოდ კარგად ფლობდა ამა თუ იმ ინსტრუმენტზე დაკვრის ხელოვნებას. </span></span></strong></span><br /><span><strong></strong></span></div><span><strong><br /><span style="color: rgb(153, 0, 0);">9. სამუშაო ენა :</span> <span>ქართული, რუსული, ინგლისური.</span><br /><br /></strong></span><div style="text-align: justify;"><span style="color: rgb(153, 0, 0);"><span><strong>10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:</strong></span></span><span><strong><span> კავშირი ინტეგრირებულია :</span></strong></span><br /><span><strong></strong></span><strong style="color: rgb(153, 0, 0);"><span><span><span>ისტ</span> </span></span></strong><span><strong><span>- მისი მეშვეობით ხდება ინფორმაციის მოძიება, დამუშავება და გამოქვეყნება;</span></strong></span><br /><span><strong></strong></span></div><span><strong><span><br /></span></strong></span><div style="text-align: justify;"><span style="color: rgb(153, 0, 0);"><span><span><span><strong>მუსიკა</strong></span></span></span></span><span><strong><span> - მოსწავლე უფრო მეტად ინტერესდება მუსიკით, უვითარდება სმენა, ერკვევა მუსიკალურ მიმდინარეობებში, შესაძლოა შეისწავლონ სანოტო ანბანიც ;</span></strong></span><br /><span><strong></strong></span><br /><span><strong><span><span style="color: rgb(153, 0, 0);">ქართული, რუსული, ინგლისური ენები</span> - ამ ენების საშუალებით ინტერნეტში და ბიბლიოთეკაში მასალის მოგროვება, დამუშავება და თარგმნა; მასალის მოძიება ლიტერატურიდან, რომელიც ეძღვნება რომელიმე მუსიკალურ ინსტრუმენტს ;</span></strong></span><br /><span><strong></strong></span></div><span><strong><span><br /></span></strong></span><div style="text-align: justify;"><span style="color: rgb(153, 0, 0);"><span><strong><span><span>ისტორია</span></span></strong></span></span><span><strong><span> - ინსტრუმენტის ''მშობლიური'' ქვეყნის ისტორიასთან, ტრადიციებთან და კულტურულ მემკვიდრეობასთან გაცნობა ;</span></strong></span><br /><span><strong></strong></span><br /><span><strong><span><span><span style="color: rgb(153, 0, 0);">გეოგრაფია</span> -</span></span></strong></span><span><span><strong><span> ინსტრუმენტის "სამშობლოს" გეოგრაფიულ მდებარეობასთან და მის კლიმატურ პირობებთან გაცნობა;</span></strong></span></span><br /><span><span><strong></strong></span></span><span><strong></strong></span><br /><span><strong><span><span style="color: rgb(153, 0, 0);">ხელოვნება</span><span style="color: rgb(153, 0, 0);"> </span>- პროექტში მონაწილენი მოიძიებენ, თუ კონკრეტულ ინსტრუმენტზე რომელი ცნობილი ხელოვანი უკრავდა;</span></strong></span><span style="font-weight: bold;"> გააკეთებენ გამოფენას</span> <span style="font-weight: bold;">და შექმნიან ამა თუ იმ ინსტრუმენტის მაკეტს</span>;<br /><span style="font-weight: bold;"><strong></strong></span><span style="color: rgb(153, 0, 0); font-weight: bold;"><span><strong></strong></span></span><br /><span style="color: rgb(153, 0, 0);"><span><strong></strong></span></span><span style="color: rgb(153, 0, 0);"><span><span><span><strong>ქიმია</strong></span></span></span></span><span><strong><span>- არკვევენ, თუ ინსტრუმენტის დასამზადებლად რა ქიმიური ნივთიერებები გამოიყენება;</span></strong></span><br /><span><strong></strong></span><br /><span><strong><span><span style="color: rgb(153, 0, 0);">ბიოლოგია</span>- ინსტრუმენტი თუ რომელი მცენარეული მასალისაგან მზადდება; </span></strong></span><br /><br /><span style="font-weight: bold; color: rgb(153, 0, 0);">მათემატიკა </span>- <span style="font-weight: bold;">ინსტრუმენტის ფიზიკური ზომების მოძიება</span>.<br /><span><strong></strong></span></div><span><strong><br /><span style="color: rgb(153, 0, 0);">11. მონაწილეები სხვა სკოლებიდან:</span><br /><br /><span style="color: rgb(102, 0, 0);"><span style="color: rgb(153, 0, 0);">12. პროექტის ფასილიტატორის სახელი </span>:</span> <span>მერაბ ზარნაძე</span><br /><br /><span style="color: rgb(153, 0, 0);">13. </span></strong><strong><span style="color: rgb(153, 0, 0);">პროექტის ფასილიტატორის ელ.ფოსტა:</span><span> merabzar@gmail.com</span><br /><br /><span style="color: rgb(153, 0, 0);">14. პროექტის ფორუმი:<span style="color: rgb(51, 0, 153); font-weight: bold;font-size:130%;" > <a style="font-weight: bold; color: rgb(51, 0, 153);" href="http://foro.iearn.org/webx?230@@.1eac4c34">http://foro.iearn.org/webx?230@@.1eac4c34</a></span></span><span style="color: rgb(0, 0, 153); font-weight: bold;font-size:130%;" ><br /></span></strong></span><span style="color: rgb(102, 0, 0);"><span><strong><br /></strong></span></span><span style="color: rgb(102, 0, 0);"><strong><span style="color: rgb(0, 0, 0);">15. პროექტის ვებ-გვერდი / ბლოგი:</span></strong></span><span><strong><br /></strong></span><span style="color: rgb(0, 0, 0);"><span><strong><span style="font-size:130%;"><a style="color: rgb(51, 0, 153);" href="http://www.musikaluri.blogspot.com/">http://www.musikaluri.blogspot.com/</a></span><br /></strong></span><strong><span><br /></span></strong></span><strong><span><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /></span><br /></strong>მერაბ ზარნაძეhttp://www.blogger.com/profile/01708193743594891352noreply@blogger.com6